Retourneren

Let op: Onderstaande uitleg geldt enkel voor online aankopen.

Heeft u vragen over uw aankoop in een van onze filialen? Neem dan contact op met het betreffende filiaal.

Artikelen retourneren

Bij Baby & Tiener Megastore streven wij naar tevreden klanten. Toch kan het voorkomen dat je bestelling niet aan je verwachting voldoet. Binnen 14 dagen na ontvangst is het mogelijk om je online bestelling retour te sturen. Dit termijn gaat in op de dag na de aflevering van je bestelling. Je kunt hiervoor contact opnemen met de klantenservice. Onze medewerkers van de klantenservice zullen je dan per e-mail een retourformulier toezenden. De bestelling kan dan retour gezonden worden via een postkantoor of omgeruild worden in één van onze filialen.

Hoe stuur ik een product retour?

  1. Neem contact op met onze klantenservice.
  2. Print het retourformulier uit en vul deze zo volledig mogelijk in.
  3. Stop het retourformulier in een envelop en plak deze stevig op de omdoos.
  4. Breng het pakket naar een postkantoor.
  5. Het pakket wordt retour gezonden naar ons centrale magazijn.

Let op! Het retour zenden van een artikel is op eigen risico. Dat betekent dat je zelf verantwoordelijk bent voor een goed retour. Bewaar daarom altijd het verzendbewijs van je retourzending totdat je van onze klantenservice bericht krijgt dat je retourzending in goede orde is ontvangen.

Baby & Tiener Megastore
T.A.V. Webshop – retourzending
Marisstraat 23
3364 AZ Sliedrecht
Nederland

naar boven

Voorwaarden retourneren

Retourzendingen dienen vanzelfsprekend als een nieuw product verkocht te kunnen worden. Je mag het artikel voorzichtig uit de verpakking halen om binnenshuis te testen. Het is dan altijd belangrijk dat de originele verpakking in tact blijft en dat het artikel voorzien blijft van de originele labels.

De retourzending kan niet geaccepteerd worden indien:

  • Het artikel zonder retourformulier teruggezonden wordt
  • Het artikel buiten het retourtermijn van 14 dagen wordt aangemeld
  • Het artikel beschadigd teruggezonden wordt
  • Het artikel in gebruik is genomen
  • Het artikel gemonteerd is
  • Er is getracht een gebrek te herstellen
  • De gebruiksaanwijzing en/of gebruiksinstructies zijn niet gevolgd (verkeerd gebruik)

Babykamers en meubels kunnen alleen geretourneerd worden indien deze nog in een gesloten originele verpakking zitten. Deze worden namelijk speciaal voor jou besteld en zijn voor het transport secuur verpakt. Bij het openen van de pakketten verliezen deze hun beschermde werking waardoor deze niet meer als nieuw kunnen worden verkocht, daarnaast kunnen onderdelen gemakkelijk beschadigd raken of verloren gaan. Indien de pakketten opgehaald moeten worden door de Baby & Tiener bezorgservice kan je een afspraak maken met onze afdeling Planning. In deze situatie ben je zelf verantwoordelijk voor de retourkosten (reguliere verzendkosten + 50,00 euro).

Autostoelen kunnen alleen geretourneerd worden indien deze nog in een gesloten originele verpakking zitten. Indien je de autostoel toch retour wilt zenden, zal deze na ontvangst eerst uitvoerig worden nagekeken op onregelmatigheden of schade. Autostoelen zijn namelijk veiligheidsartikelen. Indien de autostoel niet meer naar behoren functioneert, kan de veiligheid namelijk niet meer worden gegarandeerd en kan het niet meer als nieuw verkocht worden.

Daarnaast kunnen cadeaubonnen, speciaal ontworpen items, fopspeentjes, flesjes, borstkolven en vergelijkbare producten niet worden geretourneerd indien deze reeds getest zijn of uit de verpakking zijn genomen. Datzelfde geldt voor lingerie en badmode. Ook deze producten worden om hygiënische redenen niet retour genomen.

Wij rekenen op jouw begrip

naar boven

Hoe krijg ik mijn geld terug

Zodra wij de door jou geretourneerde producten in goede orde hebben ontvangen, zal het bedrag van de retourzending, exclusief de in rekening gebrachte verzendkosten, door ons op de bank- of girorekening worden gestort. In het geval van een CreditCard of PayPal betaling, wordt het bedrag op jouw CreditCard of PayPal rekening gecrediteerd. De retourbetaling kan ook verrekend worden met een eventueel vervangend artikel.

naar boven

Omruilen in een filiaal

Het is mogelijk om een artikel om te ruilen in een van onze filialen. Hiervoor dien je de factuur en een retourformulier mee te nemen. Je krijgt echter géén geld terug bij het retourneren van een webshopbestelling in een van onze winkels. Het artikel kan geruild worden voor een zelfde of ander product uit onze winkel. Indien je geen ander product wenst en je voldoet aan de retourneringsvoorwaarden, zal het verschuldigde bedrag alsnog worden overgemaakt. 

naar boven