Bezorgen en afhalen

 

Levertijden

Bij alle artikelen in onze webshop staat een indicatie van de levertijd aangeven. De meest populaire artikelen hebben wij altijd ruim op voorraad. Zie hiervoor ook de uitleg onder voorraadinfo. Indien het bestelde artikel voorradig is en de betaling ontvangen is, wordt uw bestelling binnen 1 á 2 werkdagen afgeleverd door PostNL. Over het algemeen geldt: Voor 15.00 uur besteld, de volgende dag in huis.Voor artikelen zoals babykamers en meubels geldt een andere levertijd aangezien deze met Baby & Tiener bezorgservice of DPD pakketdienst worden bezorgd, zie ook voorraadinfo. Indien de bestelde artikelen voorradig zijn, worden deze bezorgd binnen ongeveer 2 tot 3 weken. Met de grootst mogelijke zorg controleren wij voortdurend ons online assortiment. Voor de uitlevering van je bestelling zijn wij afhankelijk van meerdere factoren. Helaas kan het in sommige gevallen voorkomen dat tijdens het verwerken van je bestelling is gebleken dat een product van uw bestelling niet meer voorradig is of niet meer te bestellen wegens collectiewijzigingen. Mocht dit het geval zijn dan nemen wij contact met je op waarin wij dit nader toelichten en je de eventuele verwachte levertijd mededelen, je een alternatief aanbieden of je mededelen dat wij het betaalde bedrag aan je crediteren.Wij kunnen helaas niet voor storingen, fouten of overmacht instaan van de partijen waar wij mee samenwerken. Uiteraard proberen wij eventuele problemen zo goed als mogelijk op te lossen.

naar boven

Verzendmethoden

PostNL
Onze bestellingen worden, met uitzondering van meubels, bezorgd door de pakketdienst van PostNL. Als een bestelling door de brievenbus past, dan wordt deze als brievenbuspakket verstuurd per PostNL. Zodra uw bestelling wordt verzonden met de pakketdienst van PostNL krijg je automatisch een e-mail van ons met daarin de track & trace code van het pakket. Met deze code kan je op de site van PostNL www.tracktrace.nl de status van het verzendtraject opvragen. Het kan in sommige gevallen voorkomen dat je de volgende melding krijgt: 'Er zijn geen zendingen aangetroffen voor deze combinatie'. Deze melding kan veroorzaakt worden doordat PostNL de track & trace code nog niet heeft ingelezen en/of verder heeft verwerkt. In dat geval kan je na enige tijd, maar in ieder geval de volgende werkdag, de status opnieuw opvragen. Wanneer dezelfde melding na 3 werkdagen nog steeds verschijnt en ben je de bestelling ook nog niet ontvangen, dan verzoeken wij je vriendelijk om contact met ons op te nemen. Het kan gebeuren dat je niet thuis bent op het moment dat de postbode van PostNL het pakket bij je aanbiedt. In dat geval zal de postbode allereerst proberen het pakket bij de buren af te leveren. Als ook dit niet lukt dan zal PostNL het pakket de volgende dag nogmaals bij je aanbieden. Wanneer het pakket beide keren niet kan worden afgeleverd, brengt PostNL de zending naar het dichtstbijzijnde postkantoor of afhaalpunt. Je wordt hiervan op de hoogte gebracht middels een briefje in de brievenbus. Het pakket blijft drie weken liggen op het Postkantoor en gaat daarna retour naar de afzender. Zo hoef je dus niet speciaal thuis te blijven om het pakket toch snel in ontvangst te kunnen nemen!

Baby & Tiener Bezorgservice
Grote en/of zware pakketten, zoals babykamers, boxen en overige grote en zware meubelen kunnen niet verstuurd worden met PostNL. Daarom maken wij gebruik van een eigen bezorgservice of DPD pakketdienst die deze artikelen bij je thuisbezorgd. Wij kunnen deze artikelen helaas niet leveren op de Waddeneilanden. Indien de bestelling wordt uitgeleverd middels de bezorgservice word je hier per e-mail van op de hoogte gebracht met hierin meer informatie. Als het pakket moet worden verstuurd met de Baby & Tiener bezorgservice neemt onze afdeling Planning per e-mail contact met je op voor het maken van een bezorgafspraak. Deze medewerker stemt samen met jou af op welke dag de levering plaats zal vinden. Een dag voor de aflevering kan je via de pagina Planning een indicatie van het levertijdstip opvragen. Op het moment van aflevering dien je thuis te zijn zodat er kan worden getekend voor ontvangst. Mocht je niet thuis zijn, zal er een nieuwe afspraak worden gemaakt. Hiervoor zal een vergoeding van 50,00 euro in rekening worden gebracht (exclusief bijkomende bezorgkosten). Bestellingen worden standaard afgeleverd op de begane grond. Wanneer je de bestelling graag op een afwijkende etage wilt laten bezorgen, is dit mogelijk tegen een vergoeding van 25,00 euro per afwijkende etage. Bestellingen die bezorgd moeten worden in potiekwoning (flat) voorzien van een lift worden bezorgd op de gewenste etage. Zonder aanwezigheid van een lift mag de etage niet meer dan één etage afwijken van de begane grond. Wanneer je de bestelling in deze situatie toch graag op deze etage bezorgd wil hebben, bedraagt de vergoeding hiervoor 25,00 euro. Is de afwijking groter dan één etage? Dan bedraagt vergoeding 25,00 euro per afwijkende etage. Tevens bent u verplicht om de bezorger te helpen met tillen.

Afhalen
Afhalen is mogelijk in ons filiaal te Sliedrecht. Zodra je online bestelling klaar staat ontvang je per e-mail de factuur en het afhaalbericht. Heb je in de winkel besteld? Dan ontvang je de factuur en het afhaalbericht per post. Met deze documenten kan je je bij onze kassa melden. Daar zullen onze medewerkers je graag verder helpen. Het afhaalmagazijn in Sliedrecht is geopend op maandag (13.30 uur - 16.00 uur), dinsdag (10.30 uur - 16.00 uur), woensdag (10.30 uur - 16.00 uur), donderdag (10.30 uur - 20.00 uur), vrijdag (10.30 - 16.00 uur) en zaterdag (10.30 - 16.00 uur)

naar boven

Bezorgkosten

De bezorgkosten zijn afhankelijk van de bestelwaarde en je bestelling.  Vrijwel alle artikelen op de website kunnen worden bezorgd in Nederland, België en Duitsland. Meubels en andere zware of grote pakketten worden bezorgd via de Baby & Tiener bezorgservice. 

Soort bestelling Nederland België Duitsland

Afhalen


0,00


0,00


0,00

PostNL Verzending (prijs afhankelijk)












- Bestelwaarde tot en met € 99,99 3,50 4,95 9,95
- Bestelwaarde meer dan € 99,99 0,00 4,95 9,95

DPD Verzending


6,95


14,95


24,95

Baby & Tiener Bezorgservice: Losse meubelen en div. matrassen (postcode afhankelijk)












- Postcode 2200 - 3399 9,95 24,95   n.v.t.
- Postcode 1000 - 1499 €  16,95 €  24,95   n.v.t.
- Postcode 3400 - 3799 €  16,95  €  24,95    n.v.t.
- Postcode 4100 - 4399 €  16,95  €  24,95    n.v.t.
- Postcode 4600 - 4999 €  16,95  €  24,95    n.v.t.
- Overige postcodes €  24,95  €  24,95    n.v.t.

Baby & Tiener Bezorgservice: Complete baby- en tienerkamers (prijs afhankelijk)












- Bestelwaarde tot en met € 499,00 €  39,99  39,99   n.v.t.
- Bestelwaarde meer dan € 499,00 0,00 0,00   n.v.t.


 * Bezorgen van showmodellen en magazijnrestanten is niet mogelijk. Sommige kamers zijn uitgesloten van gratis bezorging. Dit ziet u direct in de winkelwagen.

naar boven

Status van de verzending

Bestelbevestiging
Nadat u uw bestelling heeft afgerond, krijgt u hiervan altijd een bevestiging per e-mail toegestuurd met daarin de gegevens en uw ordernummer. Mocht u geen bevestigings e-mail hebben gehad, neem dan voor de zekerheid contact met ons op, wellicht is er iets misgegaan.

Bestelstatus
U kunt de status van uw bestelling volgen als u bent ingelogd bij uw account. Nadat u bent ingelogd ziet u uw Account-Dashboard, hier kunt u uw recente orders en de status hiervan inzien.

Verzendstatus PostNL
Zodra uw bestelling wordt verzonden met de pakketdienst van PostNL krijgt u automatisch een e-mail van ons met daarin de track & trace code van uw pakket. Met deze code kunt u op de site van PostNL www.tracktrace.nl de status van het verzendtraject opvragen. PostNL kent de volgende 4 fasen in het verzendproces: Fase 1: Bij PostNL gemeld: er is een zending aangemeld bij PostNL, maar nog niet fysiek ontvangen. Fase 2: Bij PostNL gesorteerd: de zending is ontvangen en wordt verwerkt. Fase 3: Bij PostNL distributie: de bezorging van de zending wordt georganiseerd. Fase 4: Aflevering: de zending gaat met de chauffeur mee om te worden bezorgd. Hier wordt tevens vermeld of dit wel of niet gelukt is. Het kan in sommige gevallen voorkomen dat u de volgende melding krijgt: 'Er zijn geen zendingen aangetroffen voor deze combinatie'. Deze melding kan veroorzaakt worden doordat PostNL de track & trace code nog niet heeft ingelezen en/of verder heeft verwerkt. In dat geval kunt u na enige tijd, maar in ieder geval de volgende werkdag, de status opnieuw opvragen. Wanneer dezelfde melding na 3 werkdagen nog steeds verschijnt en heeft u uw bestelling ook nog niet ontvangen, dan verzoeken wij u vriendelijk om contact met ons op te nemen.

Verzendstatus Baby & Tiener Megastore Bezorgservice
Grote en/of zware pakketten, zoals babykamers, boxen en overige grote en zware meubelen kunnen niet verstuurd worden met PostNL. Daarom maken wij gebruik van een (eigen) koerier service of DPD pakketdienst die deze artikelen bij u thuisbezorgd. Wanneer u benaderd bent door onze afdeling Planning en er een datum voor de levering is afgestemd kunt u 1 a 2 dagen voor aflevering kijken op de pagina Planning voor een indicatie van het levertijdstip. Wordt uw pakket verstuurd middels DPD dan is het helaas op dit moment nog niet mogelijk om uw status online in te zien. Wel kunt u dit navragen bij onze afdeling klantenservice, neem contact met ons op.

naar boven

Verkeerd, defect of niet geleverd artikel

Het kan gebeuren dat de bestelling in meerdere pakketten wordt verzonden, door één of meerdere bezorgdiensten en daardoor dus apart op verschillende tijdstippen wordt geleverd. Staan alle pakketten als ‘afgeleverd’, maar ontbreekt er een artikel en staat deze wel op factuur die per e-mail is verstuurd. Heb je een ander artikel of een defect artikel ontvangen dan je hebt besteld, dan kan je dit samen met een retourformulier kosteloos retour sturen naar ons. Let op! Wegens milieuoverwegingen kan het voorkomen dat onze artikelen in een verpakking van een ander artikel worden geleverd. Na ontvangst van de retourzending zullen wij het juiste artikel toesturen. Zijn de meubels die je besteld hebt beschadigd geleverd of ontbreken er onderdelen? Neem dan zo snel als mogelijk is contact op met onze afdeling Service.

naar boven